29 Nisan 2011 Cuma

Hikaye Kartları >>

Çocuk Edebiyatı dersi için hazırlamış olduğum bu hikayenin ismi ''Küçük Kırmızı Balık''. Hikaye kartlarına deniz görüntüsü vermek için üst taraflarında çöp poşeti kullandım. Karakterleri beyaz kağıtlara çizip pastel boyayla boyadım. Farklı dokular olsun diye de Küçük Kırmızı Balık karakterine kırmızı pullar, ahtapot karakterine de pipo temizleyicisi yapıştırdım . Yosunlar için  grafon kağıdı , zemin kısmında da kum kullandım. İşte hikayem ;


Okyanusun derinliklerinde, masmavi suların içinde yaşayan küçük kırmızı bir balık varmış. Yaşadığı yerden çok sıkılan bu küçük kırmızı balık her gün annesine ‘’anneciğim ben artık okyanusun diğer ucunu görmek istiyorum, orada farklı balıklarla tanışmak, başka yerlere gitmek istiyorum’’ dermiş. Annesi de ona bunun tehlikeli olduğunu, ona zarar verebilecek başka canlıların var olduğunu söylermiş. Ama yine de Küçük Kırmızı Balık hep okyanusun diğer ucuna gitmek istermiş.


Günlerden bir gün Küçük Kırmızı Balık mavi sularda dolaşırken bir grup denizyıldızının konuşmalarını duymuş. Aralarından bir tanesi okyanusun diğer ucunda gördüklerini anlatıyormuş. Orada rengarenk mercanların, denizatlarının, istiridyelerin olduğundan bahsediyormuş. Zaten başka yerleri görmeyi çok isteyen Küçük Kırmızı Balık o anda kararını vermiş. Evet, evet.. O da tıpkı denizyıldızı gibi okyanusun diğer ucuna gidecekmiş. Ve hiç kimseye haber vermeden hayallerinin peşinden gitmeye başlamış.


Henüz çok uzaklaşmamışken yolda Bayan Yengeç ile karşılaşmış. Bayan Yengeç ona ‘’ Nereye gidiyorsun Kırmızı Balık? ‘’ diye sormuş. Annesine haber vermesinden korkan Küçük Kırmızı Balık Bayan Yengeç’e ‘’ Hiiç, hiçbir yere, sadece buralarda dolaşıyorum’’ demiş. Bayan Yengeç ise ‘’ sakın çok uzaklaşma, çünkü tehlikelere karşı kendini koruyamayacak kadar  çok küçüksün’’ diyerek onu uyarmış. ‘’Ne olabilir ki ‘’ demiş Küçük Kırmızı Balık kendi kendine Sadece o çok merak ettiği yerleri görüp yine geri dönecekmiş. Bunları düşünerek yüzmüş, yüzmüş, yüzmüş..


O kadar çok yüzmüş ki birazcık dinlenmek için bir kayaya yaslanmışken karşıdan gelen köpekbalığını fark etmiş. Köpekbalığı çok büyümüş. O kadar çok korkmuş ki Küçük Kırmızı Balık hemen kayanın arkasına saklanmış. Ne yapacağını bilmez halde etrafına bakınırken bir el uzanmış ona yardım etmek için.


Bu Bay Ahtapotmuş. Bay Ahtapot saklanması için yardı metmiş Küçük Kırmızı Balığa. Köpekbalığı tehlikesi geçtikten sonra da ‘’ Tek başına nereye gidiyorsun ufaklık?’’ diye sormuş. Küçük Kırmızı Balıkta ‘’ ben okyanusun diğer ucuna gitmek istiyorum, fakat annem buna izin vermiyor, bu yüzden ben de anneme haber vermeden buraya kadar geldim’’ demiş. Bunun üzerinde Bay Ahtapot küçük kırmızı Balık’ a bu yaptığının çok yanlış olduğunu, annesinin onu çok merak edeceğini, bu yüzden de eve geri dönmesi gerektiğini söylemiş. Zaten köpekbalığından çok korkan Küçük Kırmızı Balık ta hatasını anlamış ve eve geri dönmeyi kabul etmiş. Bay Ahtapotla birlikte yaşadığı yere doğru yüzmeye başlamışlar.


Eve geldiklerinde annesinin çok üzgün olduğunu gören Küçük Kırmızı Balık hemen annesinin yanına gitmiş. Annesi Küçük Kırmızı Balık’a ‘’ Senin için çok endişelendim küçük balığım, bir daha asla bana haber vermeden hiçbir yere gitmemelisin’’ demiş. Küçük Kırmızı Balıkta ‘’ Özür dilerim anneciğim, sana haber vermedim, ama bir daha sana haber vermeden hiçbir yere gitmeyeceğim’’ demiş. Sonra da Bay Ahtapota dönmüş ve ‘’ Beni tehlikelerden koruyup evime geri getirdiğin için çok teşekkür ederim’’ demiş. Bay Ahtapotla vedalaşıp annesiyle birlikte mutlu hayatına devam etmiş..




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.